Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

§1
USŁUGODAWCA

  1. Niniejszy regulamin, zwany dalej Regulaminem, określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym usługi świadczonej pod nazwą „Konsultacje online”, przez Tomasza Pułróla, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Tomasz Pułról Armii Krajowej 1 lok. 6, 62-400 Słupca, NIP: 6671755131, REGON: 387186861, adres mail: kancelaria@pulrol.pl, zwanego dalej „Usługodawcą”.
  2. Usługodawca oświadcza, że posiada prawo do wykonywania zawodu radcy prawnego i został wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie pod numerem WA-15310.
  3. Usługodawca informuje, że wykonywanie zawodu radcy prawnego wiąże się z koniecznością przestrzegania kodeksu etyki radcy prawnego. Kodeks etyki radcy prawnego jest dostępny pod adresem: https://kirp.pl/etyka-i-wykonywanie-zawodu/etyka/kodeks-etyki-radcy-prawnego/. 

§ 2
PRZEDMIOT USŁUG

  1. Usługodawca udziela Konsultacji poprzez wideokonferencję lub spotkanie stacjonarne w siedzibie Kancelarii (dalej: „Konsultacje stacjonarne”) po uprzednim umówieniu Konsultacji za pośrednictwem poczty elektronicznej, za pośrednictwem formularza dostępnego na Stronie internetowej Usługodawcy albo poprzez panel „Umów spotkanie”.
  2. Konsultacja online polega na udzieleniu Użytkownikowi przez Usługodawcę informacji prawnej w oparciu o opisany przez Użytkownika stan faktyczny sprawy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
  3. Konsultacja stacjonarna polega na udzieleniu Użytkownikowi przez Usługodawcę informacji prawnej w oparciu o opisany przez Użytkownika stan faktyczny sprawy w siedzibie Kancelarii wskazanej w niniejszym Regulaminie.
  4. Dostęp do Konsultacji jest odpłatny. Usługodawca każdorazowo umieszcza widoczną informację o cenie danej usługi lub sposobie jej ustalenia wraz z informacją o kosztach dostawy, a złożenie przez Użytkownika zamówienia na Konsultację polega w szczególności na złożeniu wyraźnego i niebudzącego wątpliwości oświadczenia o złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
  5. Dostęp do niektórych usług dostępnych na Stronie internetowej Usługodawcy, w szczególności dostęp do Konsultacji online może wymagać złożenia przez Użytkownika oświadczenia o akceptacji Regulaminu, polityki prywatności lub zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji danej usługi, a także akceptacji regulaminów osób trzecich, w szczególności podmiotów oferujących płatności w formie przelewów bezpośrednich.
  6. Usługodawca informuje, że korzystanie z Konsultacji online może wiązać się z ryzykiem zaistnienia zagrożeń wynikających z tej formy komunikacji, a w szczególności ryzykiem uzyskania dostępu do danych osobowych Użytkownika przez osoby niepowołane, co może mieć miejsce w przypadku, gdy urządzenie Użytkownika nie posiada stosownych programów zabezpieczających przed wirusami lub niepowołanym dostępem osób trzecich, system operacyjny nie jest bieżąco aktualizowany, Użytkownik korzysta z usług oferowanych przez niezaufanych dostawców lub otwiera podejrzane wiadomości email, które potencjalnie mogą w nieświadomy sposób instalować programy typu trojan horse.
  1. Usługodawca nie weryfikuje autentyczności danych osobowych podanych mu przez Użytkowników, chyba że jest to konieczne do wykonania lub zawarcia danej umowy, wykonania Usługi lub zrealizowania obowiązków wynikających z mocy prawa.

§ 3
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE WOBEC KONSUMENTÓW

Usługodawca informuje Użytkownika będącego konsumentem o:

  1. głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem – poprzez każdorazowe wskazanie opisu danego towaru lub usługi,
  2. swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany, adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerze telefonu, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą – poprzez wskazanie tych informacji w Regulaminie i na Stronie internetowej,
  3. łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia – poprzez każdorazowe wskazanie powyższych informacji w panelu „Umów spotkanie” lub w ofercie przesłanej Użytkownikowi,
  4. kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się – poprzez każdorazowe wskazanie powyższych informacji w ofercie przesłanej Użytkownikowi,
  5. sposobie i terminie zapłaty – poprzez każdorazowe wskazanie powyższych informacji w panelu „Umów spotkanie” lub w ofercie przesłanej Użytkownikowi,
  6. sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji – poprzez każdorazowe wskazanie powyższych informacji w panelu „Umów spotkanie”, w ofercie przesłanej Użytkownikowi oraz w niniejszym Regulaminie,
  7. zasadach odstąpienia od umowy i braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.) lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy – poprzez wskazanie powyższych informacji w panelu „Umów spotkanie” oraz w niniejszym Regulaminie,
  8. przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową – poprzez wskazanie powyższych informacji w niniejszym Regulaminie,
  9. kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim – Usługodawca nie zobowiązał się do stosowania konkretnego kodeksu dobrych praktyk,
  10. czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy – jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu – poprzez każdorazowe wskazanie powyższych informacji w panelu „Umów spotkanie”, w ofercie przesłanej Użytkownikowi oraz w niniejszym Regulaminie,
  11. minimalnym czasie trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy – poprzez każdorazowe wskazanie powyższych informacji w panelu „Umów spotkanie” lub w ofercie przesłanej Użytkownikowi,
  12. możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur – poprzez wskazanie powyższych informacji w niniejszym Regulaminie.


Usługodawca ma obowiązek przekazać konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.

Każdą transakcję, dokonaną z użyciem środków porozumiewania się na odległość, przy której wybrano płatność online, Usługodawca dokumentuje fakturą elektroniczną. Akceptując niniejszy Regulamin, Użytkownik wyraża zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej oraz faktury bez podpisu.

§ 4
UDZIELANIE KONSULTACJI

  1. Usługodawca może zlecić udzielenie Konsultacji innym osobom, z którymi współpracuje, posiadającym odpowiednie kompetencje i uprawnienia, w szczególności radcom prawnym wpisanym do rejestru właściwej Okręgowej Izby Radców Prawnych.
  2. W przypadku gdy rzetelne udzielenie Konsultacji wymaga podjęcia określonych czynności niemożliwych do realizacji w ramach usługi realizowanej podczas spotkania, a w szczególności dokonania analizy dokumentów czy akt sprawy lub gdy wykonanie tych czynności wykracza poza ramy czasowe przewidziane na Konsultację, Usługodawca uprawniony jest złożyć Użytkownikowi ofertę na wykonanie danej usługi prawnej.
  3. Czas trwania Konsultacji wynosi w przybliżeniu 45 minut.

§ 5
REZERWACJA KONSULTACJI W PANELU „UMÓW SPOTKANIE”

  1. Usługodawca oferuje możliwość uzyskania Konsultacji za uprzednią rezerwacją dnia i godziny jej udzielenia w przedziale czasowym dostępnym na Stronie internetowej w panelu „Umów spotkanie”.
  2. Warunkiem uzyskania Konsultacji za pośrednictwem panelu „Umów spotkanie” jest:

    wypełnienie i przesłanie do Usługodawcy formularza dostępnego na Stronie internetowej w panelu „Umów spotkanie”, zawierającego informacje o preferowanym trybie Konsultacji (online albo stacjonarna), dane osobowe Użytkownika, adres poczty elektronicznej i numer telefonu Użytkownika oraz krótki opis sprawy,

    udzielenie wymaganych zgód, w tym dotyczących niniejszego Regulaminu i przetwarzania danych osobowych oraz złożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na udzielenie Konsultacji,

    dokonanie rezerwacji terminu Konsultacji,

    dokonanie zapłaty za Konsultację za pośrednictwem PayU, przy czym zapłatę uważa się za dokonaną z obowiązkiem zapłaty i skutkującą zawarciem przez Strony umowy na udzielenie Konsultacji na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie – albo złożenie oświadczenia o wyborze płatności gotówką w siedzibie Kancelarii (jedynie w przypadku wyboru Konsultacji stacjonarnej).

  1. Konsultacje online odbywają się poprzez wideokonferencję organizowaną przez Usługodawcę na platformie Google Meet. Użytkownik, po spełnieniu warunków uzyskania Konsultacji online, otrzyma na podany adres poczty elektronicznej potwierdzenie dokonania rezerwacji Konsultacji online oraz link, pod którym odbywać się będzie wideokonferencja.
  2. Stroną inicjującą połączenie w ramach Konsultacji online jest Usługodawca, na co Użytkownik wyraża zgodę i oświadcza, że w ustalonym terminie Konsultacji online będzie pozostawał w gotowości do odebrania połączenia od Usługodawcy.
  3. Koszty połączenia uzależnione są od stawek operatora telekomunikacyjnego, przy czym w przypadku konieczności poniesienia z tego tytułu przez Usługodawcę jakichkolwiek kosztów, Użytkownik obowiązany jest do ich zwrotu na rzecz Usługodawcy.
  4. Konsultacje online udzielane są z zastrzeżeniem, że Usługodawca nie gwarantuje możliwości uzyskania przez Użytkownika Konsultacji w terminie ściśle oczekiwanym przez Użytkownika. Szacunkowy czas opóźnienia Konsultacji online może wynieść 15 minut.
  5. Użytkownik uprawniony jest do rezygnacji z Konsultacji online lub zmiany terminu konsultacji aż do dnia rezerwacji. Oświadczenie w tym przedmiocie Użytkownik może doręczyć Usługodawcy w dowolnej formie przed ustaloną godziną Konsultacji online.
  6. W przypadku rezygnacji z Konsultacji online Usługodawca zwróci Użytkownikowi otrzymaną od niego opłatę z potrąceniem prowizji w celu pokrycia kosztów przetwarzania płatności.  
  7. Jeżeli mimo rezerwacji terminu Konsultacji online Użytkownik nie złoży oświadczenia o rezygnacji, a przy tym nie odbierze połączenia z Usługodawcą w zarezerwowanym terminie, ani samodzielnie nie nawiąże połączenia z Usługodawcą w ciągu 15 minut od ustalonego terminu Konsultacji, uiszczone wynagrodzenie za Konsultację staje się bezzwrotne i należne za pozostawanie przez Usługodawcę w gotowości do świadczenia usługi. Usługodawca w sytuacji tej nie ma obowiązku udzielić Użytkownikowi Konsultacji w innym terminie, ale jest uprawniony do zaoferowania alternatywnego terminu Konsultacji.
  8. W przypadku gdy połączenia z Użytkownikiem nie uda się zrealizować lub Usługodawca z uwagi na inne wykonywane czynności nie jest w stanie wykonać połączenia, Usługodawca ponowi połączenie po 10 minutach. W przypadku braku możliwości zrealizowania połączenia z przyczyn, za które Użytkownik nie ponosi odpowiedzialności, Usługodawca zaproponuje Użytkownikowi alternatywny termin konsultacji, a w razie złożenia przez Użytkownika oświadczenia, że proponowany termin Konsultacji mu nie odpowiada i z Usługi rezygnuje, zwróci Użytkownikowi uiszczoną opłatę w wysokości nominalnej.
  9. W przypadku braku możliwości nawiązania połączenia przez Użytkownika albo trudności z nawiązaniem połączenia Konsultacja online może odbyć się w formie rozmowy telefonicznej. W takim przypadku Użytkownik informuje Usługodawcę o zaistniałej sytuacji w ciągu 15 minut od ustalonego terminu rozpoczęcia Konsultacji lub w tym terminie wykona połączenie do Usługodawcy.
  10. Usługodawca zastrzega możliwość odwołania lub przesunięcia terminu Konsultacji, w szczególności w przypadku, gdy poprzednia Konsultacja zakończy się z opóźnieniem. W przypadku odwołania terminu Konsultacji, Usługodawca niezwłocznie zwróci Użytkownikowi uiszczoną opłatę w wysokości nominalnej na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności. W przypadku zmiany terminu Konsultacji, Usługodawca zwróci Użytkownikowi uiszczoną opłatę w wysokości nominalnej, jeżeli Użytkownik złoży oświadczenie, że proponowany termin Konsultacji mu nie odpowiada i z Usługi rezygnuje.

§ 6
ZAWARCIE UMOWY

  1. Użytkownik za pośrednictwem Strony internetowej może złożyć zamówienie na Konsultację w formie:
  1. a) wiadomości przesłanej za pośrednictwem formularza kontaktowego,
  2. b) wiadomości e-mail przesłanej Usługodawcy,
  3. c) zapisanie się na Konsultację poprzez panel „Umów spotkanie”.
  4. Złożenie zamówienia przez Użytkownika na Konsultację następuje z użyciem systemu informatycznego w oparciu o instrukcje podawane na poszczególnych stronach związanych ze składaniem danego zamówienia. Złożone przez Użytkownika oświadczenie o złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty i faktyczne dokonanie zapłaty za Konsultację tożsame jest w skutkach prawnych z zawarciem przez Strony umowy na udzielenie Konsultacji. Po zawarciu umowy Usługodawca prześle Użytkownikowi na wskazany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej potwierdzenie warunków danego zamówienia, a w przypadku wyboru Konsultacji online – także link do Konsultacji online.
  5. Usługodawca oferuje różne możliwości płatności za Konsultacje, w szczególności:

    przelewy za pośrednictwem PayU,
    płatność gotówką w siedzibie kancelarii – jedynie w przypadku Konsultacji stacjonarnych.

  1. Wskazane na Stronie internetowej lub w ofercie ceny za usługi odpłatne są cenami brutto.
  2. Usługodawca świadczy Usługi dla Użytkowników z całego świata, z zastrzeżeniem, że Konsultacje udzielane są wyłącznie w języku polskim.

§ 7
PRAWA KONSUMENTA

  1. W przypadku zawarcia z Usługodawcą umowy przez Użytkownika będącego konsumentem może on w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny, o ile usługa nie została zrealizowana przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika przed terminem odstąpienia od umowy. Bieg terminu rozpoczyna się od chwili zawarcia umowy na udzielenie Konsultacji (tj. dokonania zapłaty za Konsultację). Do zachowania terminu wystarczy złożenie i wysłanie oświadczenia przed upływem w/w terminu na adres siedziby lub adres email Usługodawcy. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta.

§ 8
REKLAMACJA I POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW

  1. Konsultacje online objęte są rękojmią w zakresie i na zasadach wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi będące następstwem udzielenia mu przez Użytkownika niedokładnych, nieprawdziwych lub nierzetelnych informacji.
  1. Reklamacje dotyczące świadczenia przez Usługodawcę Konsultacji mogą być wysyłane w formie pisemnej na adres Usługodawcy wskazany w niniejszym Regulaminie. Usługodawca powinien odnieść się do reklamacji w terminie 14 dni.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl.

§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  2. Usługodawca zastrzega, że niniejszy Regulamin może być zmieniony w każdym czasie. Usługodawca powiadomi Użytkowników o zmianie Regulaminu poprzez stosowną informację zamieszczoną na Stronie internetowej Usługodawcy. Zmienioną treść Regulaminu stosuje się do umów i zdarzeń zawartych lub zaistniałych po dokonaniu zmiany.
  3. Niniejszy Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony przez Usługodawcę każdorazowo przed zawarciem umowy na świadczenie usług drogą elektroniczną w sposób umożliwiający pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.